2006-08-03

TV på HTPC och loppisen

Tar båda grejorna i samma inlägg, och kanske en och annan till...
Först, TV-testandet igår med test-HTPCn gick åt skogen. Installerade mitt TV-kort, testade att det funkade, och försökte sen köra det i MediaPortal. Gick ju inte alls! Får hitta på nåt annat..

Vad gäller loppisen så har jag kollat om det varit öppet i flera dagar nu. Åkte iväg förut igen.. Ingen skylt uppe, men jag svängde in på ren chans. Vips! så dyker den skojiga lilla loppistanten upp i dörren och vinkar glatt. Måhända är vi de enda kunderna i hennes loppis, och hon blev glad över att 'kunden' kom??
Hursomhelst.. Vi behövde den där 'skräck-nallen' som vi såg där sist. Jag pekade på den och hon berättade att "den kostar 40 kronor. Det är en gammal nalle. Du får mer för den än 40 kronor om du säljer den"..
Hmm, tänkte jag.. - Varför säljer hon den för 40 kronor till mig då för?
Frågade också om den där förstärkaren som jag skrev om häromsistens. Den skulle kosta 200:-. Jag accepterade. Hon letade upp nätsladden, och jag frågade efter fjärrkontrollen. Fjärrkontroll fanns inte. "Ajdå", tyckte jag, men hon fann sig snabbt och sa att jag fick nallen gratis istället.
Slutade alltså med att jag åkte hem med surroundförstärkare och nalle. Jag lovade att vi skulle komma tillbaka snart eftersom hon skulle ställa fram 'många nya fina grejer'...

Bilen har förresten börjat läcka vatten. Nerifrån verkar det som.. Det är en sjö på golvet bakom förarsätet varenda gång jag kört i många vattenpölar. Blir till att ösa den som en gammal eka tills vidare. Ska påtala det när jag gör service på den nästa gång. Fast det är klart.. Bilen är gammal. Snart tre år ju..

Inga kommentarer: