2006-08-08

Födelsedagsdag del 2

Då var det avklarat.. Födelsedagsbarnets mormor med sambo samt födelsedagsbarnets farmor och farfar har varit här.
Barnen har mest varit för sig själva och antingen spelat TV-spel eller hoppat i studsmattan. Alltså har vi andra fått sitta och dricka kaffe i ultrasmå koppar och viftat efter getingarna med allehanda verktyg. - Varför, kan man undra, dricker man kaffe i koppar som rymmer max en klunk när det kommer gäster??? Är det för att ha något att prata om?? Det blir mest "ska du inte ha lite mer kaffe?" mest hela tiden... Tro fan det, eftersom det lilla kaffe man nyss fick i koppen har dunstat bort redan..

Nu är det hursomhelst lugn och ro igen. Barnen (dom som är kvar) ligger i sofforna och glor på DVD, Catharina jobbar lite, och jag sitter ute på verandan och knapprar på datorn.. Öl har vi fått också. Gott, tycker vi, och vissa getingar. Just dom getingarna är numera ihjälslagna och bortsopade. Så går det när man är både störig och ölstjälarsugen. Läs och lär!

Har inte kollat efter nya prylar efter i morse. Har liksom inte haft tid, och inte lust heller, vilket är lite märkligt. Skall skärpa mig...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du klagar och gnäller mycket du. Du borde döpa om bloggen till "jag-hatar-vanligt-konventionellt-socialt-umgänge".

Anonym sa...

Fredrik! Låter som att jag får hjälpa dig med det sociala livet. Skall jag komma över med Leffe Grande. Om jag törs? Både Chatarina och åskan verkar hotfullt nära- he he!