2006-08-24

Morgonpyssel

Har varit uppe sen halv sex. Flugorna väckte mig en stund innan telefonen gjorde det.

Det är meningen att jag skall åka till Linköping nu på morgonen, men det verkar som att jag omedvetet drar ut på det. Vet inte varför, men kanske kan det vara för att jag nyss var där..?
Har åtminstone lyckats dammsuga nedervåningen och tömt diskmaskinen hittills. Vet inte om det är särskilt duktigt, eftersom jag lät bli igår kväll, för att jag var för trött. Gjort är det hursomhelst. Alltid något.

Verkar också som att jag kommer att vara hemma nästa vecka. Slipper alltså Amerikatrippen. Lika bra det.

Kattbäbisarna var på rätt ställe i morse. Cissi hade alltså idag inte släpat iväg någon till något annat ställe, som hon gjorde igår, knaskatten..
Provade igår igen att ge småkatterna 'riktig' mat. Gick väl sådär den här gången också. Dom nosade lite på den, men det slutade med att dom tittade på när mamma Cissi glufsade i sig alltihop.

Såg slutet på världens larvigaste TV-program igår också. 'Login' tror jag att det hette. OERHÖRT PINSAMT!! Värre än Bullens brevfilmer.
Catharina ringde strax efter, och försökte försvara programmet lite, och tyckte att det kunde vara bra för dom som inte vet så mycket.
Programmet var väl tänkt att förklara prylar och teknik på en absolut grundläggande nivå, men det blev bara för mycket (eller lite).. Som att ha ett program om trafik, som noga går igenom vad en väg är för något och vad man har den till för att raskt gå vidare till ratten, och förklara vad som händer om man snurrar på den. Motsols - Vänster, Medsols - Höger.

Dumt program hursomhelst, och dom kan knappt ha nått sin målgrupp heller, för målgruppen (totala teknikanalfabeter) vet inte:

  1. Hur man kopplar in en TV.
  2. Hur man ställer in den och knäpper på den.
  3. Vad dom sa i programmet.
  4. 1+1=2

Nä! Nu får jag bannemig sätta lite fart och ta mig till Östergötland.

Inga kommentarer: