2008-07-22

Skruva den som Beckham?

Jag vet inte om David Beckham vet hur man gör, men på nåt vanligt, ordinärt vis går denna skruv inte att skruva. Jättedålig helt enkelt. Som en slags halvfärdig prototyp i skruvuppfinnandets skälvande barndom... - "Fan, jag har nåt bra på gång här, men nånting fattas. Kan inte begripa vad bara..."





Just denna skruv blev över när jag smällde ihop ett par skohyllor igår. Kanske lika bra?

Senare igår kväll gick jag, C & G en liten promenad åt skogshållet. Det verkar som att även blommor blir trötta på kvällen..

5 kommentarer:

"R1" sa...

Den hade varit svår att få i eller ur. Man kan ju ta till våld och slå i den.

Fredrik sa...

Robban: Ja. Svår är den allt.
Jag hade en jobbarkompis en gång, vars mycket blonda flickvän benämnde skuvar såsom "krullig spik". Det var nog en sån här hon menade...

Mankan sa...

Som en korsbefruktning mellan en skruv och en spik, alltså...blir det inte en "skrik" av det då...?

Fredrik sa...

Joo... "Skrik" borde det bli. Då kommer dessutom vissa relaterade ord och fraser bubblandes ut ur hjärnan:
"Ska bara skrika i skriken med min skrikdragare, eller om det kanske går bättre med skrikpistolen?"

Mankan sa...

He he...tänkte på en mindre variant av nämnda fästprodukt - barnskrik ;-)