2008-07-24

Frågestund

Nu tycker jag nog allt att det har hänt alldeles för lite vad elmätarna beträffar, så det är dags att röra runt lite i grytan och se vad som flyter upp.

Ok, visst. Jag är för närvarande lyckligt särbehandlad av Göteborg Energi, och har sålunda lyckats undvika ny elmätare med inbyggd Zigbeemodul. Men - dom slutar ju inte precis att byta mätare hos alla andra stackare för det?

Det finns dessutom en hel del frågor som jag tycker att Göteborg Energi borde svara på, så jag skickade ett frågemail till Lars. Mailet finns i sin helhet här nedan:


Hej Lars!

Det är några saker jag skulle vilja ha svar på angående elmätarbytena. Jag har listat frågorna nedan, och även lagt ut detta mail i sin helhet på min blogg, där jag såklart också kommer att publicera dina svar.

Frågorna är som följer:

1. Hur väljer ni Zigbeekanal när ni installerar mätarna?
2. Informerar ni kunden om vilken kanal ni valt, för att denne skall kunna anpassa sin utrustning efter det, och därigenom försöka undvika möjlig interferens?
3. Om/när kunden av någon anledning ändrar eller lägger till ny egen utrustning, kommer ni då och gör ett kanalbyte?
4. Om det inte finns någon 'ledig' Zigbeekanal alls, vad gör ni då?

Tack på förhand!

/ Fredrik

Inga kommentarer: