2008-07-16

Dum, dum, dum

En dum enDummelidumma Kristofer surfade med sitt mobila bredband i Norge. Lite YouTube och några nättidningar bara, liksom. Bara ett par timmar..


Sen kom fakturan på 44.000 spänn, och dumma Kristofer gör som alla andra som inte orkade kolla vad som gäller. - Han kontaktar kvällstidningen och kör en snyftis. - Vem i ordningen är det som kör en snyftis i det här ämnet?? Var det inte den dummelidumma Patrick Ekwall som det var synd om sist, när han surfade upp 58.000 i Spanien??


Fan! - Läs det finstilta, eller åtminstone nåt alls, innan ni drar med er PCn till utlandet och surfar järnet. - Jag menar att man nog måste bott under en sten de sista åren för att inte veta att det kostar jävelskjortan att ens vidröra något som det står 3G eller GPRS på när man är utomlands.

2 kommentarer:

Mankan sa...

Prexis! Eller som den här dumjäveln: http://www.idg.se/2.1085/1.171401. 31 000 £...

"R1" sa...

F - du gnydde att det var lite dåligt med bilder från Skagen. Jag är glad idag att jag inte tog med mitt 3 modem dit. Å andra sidan kom det ett sms direkt på andra sidan pölen att kostnaden för x MB kostar fläsk om jag skulle vilja ändå. Går ju att köra via mobilen.

Dum, dum, dummare får andra vara. Patrick Ekwall kan gott ha dé. Där har vi ett gemensamt hatobjekt.