2008-07-12

Dom är inte dumma precis...

Slängde på firmware 2.0 på min iPod Touch igår. - Den var inte ett dugg otäck innan, men nu är den riktigt fräsig.
Hämtade omedelbart 'Remote' i App Store (Ja, C, den var alldeles gratis). - Efter det så går det att köra iTunes över WiFi från lilla iPoden. Asfräckt och felfritt, och precis det som Microsoft inte har lyckats få till än med SideShow och Media Center. Jooo, det finns betagrejor ute från MS, som jag naturligtvis testat ihop med min telefon, men det är redigt buggigt fortfarande, och har ytterst låg WAF. Faktiskt är det nästan rent skräp, och funkar bara över Bluetooth, och har i och med det taskig räckvidd.

Alltså vill man genast byta ut sina Media Center mot Apple TV istället. Knappast en ren händelse, utan smart uträknat av Apple. Dom ger bort en 'killer app' helt gratis, och kommer antagligen sälja rätt mycket mer skrot som följd av det. - Smart, smart, smart.

Dessutom, när man vet att en iPhone 3G egentligen är en iPod Touch, fast med telefon, GPS, kamera och Bluetooth, så vill man såklart ha en sån också. Inte alls för att man behöver, utan för att det helt enkelt är så fantastiskt mycket trevligare och snyggare än något annat gränssnitt jag sett...

Undrar om jag inte håller på att bli en sån där 'fanboy' efter alla år av Apple-dissande?

Inga kommentarer: