2008-07-24

Blev visst lite längre än vi tänkt

Jag och G åkte ut en sväng till barnets farmor och Bubben mitt på dagen. Vi hade väl kanske tänkt stanna nån timme eller två och fika, men det slutade med allmänt hängande, fotograferande, lek med knashunden Axel och slutligen en god middag. Inte otäckt alls, faktiskt. Vi kom hem kvart i nio.

Det finns en del att rikta kameran mot därute, så det blev faktiskt några bilder som är värda att spara.

Först ett gäng bilder på moderns sagopalm, som hon tydligen fått av mig och C för länge sedan. Denna lilla växt har tydligen bestämt sig för att det är alldeles finfint ute i växthuset, och därmed skjutit ur sig inte mindre än fem nya 'blad'..







Till sist, Bubbens nya, fina kärra (fast såklart av gammal modell). Införskaffad i Kivik igår. Stolt som en tupp var han över denna, och visade ordentligt hur man kunde dra omkring den på gräsmattan.



Alla bilderna finns i en mailbox nära er, Benarebybor, i avsevärt bättre kvalitet.

3 kommentarer:

Mankan sa...

Å vem är "Bubben"? En häst, åsna, get eller barnets farmors gubbe?

Fredrik sa...

Bubben är barnets farmors gubbe. Inte åsna särskilt ofta, vad jag vet.

Mankan sa...

Hopp! Ja det var ju förstås inte tänkt att vara oförskämt, men att han "stolt som en tupp", drog runt på en kärra...jag associerade till ett dragdjur i alla fall... Sorry B!