2007-09-24

Mitt i absolut ingenstans

Där är vi! I ingenstans..
Drog iväg från B vid tretiden idag, och kom fram hit till Yakima runt sex. Schysst bilresa genom massor av berg och andra slags omgivningar. Eller åtminstone var det så till en början, för ju längre vi kom ju fulare blev det. Just här är det skitfult. Ömsom massa kullar med redigt brunbränt gräs, och ömsom platt, ökenaktigt med traditionellt fula amerikanska hus överallt. Jag fattar bara inte hur amerikaner kan få för sig att takmonterade träreglar i frigolit (målade förstås) ger ett genuint och gulligt 'lodge-style' intryck. Kan inte heller för mitt liv förstå hur man tror att ett hotell blir oemotståndligt om man sätter lila neonrör längs vindskivorna och några gulliga gröna neonrör i bågar över fönstren... Fattar inte, inte, inte alls. Nå. Här är asfult, och vi har inte ens sett mycket av byn.
Imorgon skall vi till äppelfirman. Dom pysslar bara med äpplen, hur kul nu det kan vara. Det är säkert fult där med. Fast mer äppligt fult..? Jag berättar imorgon, efter att jag kollat.

Inga kommentarer: