2007-09-14

Kött, kött, kött & kött

Anade på något vis att det skulle förekomma en och annan rejäl köttbit här i Texas, och jodå, det gjorde det.
Lunch igår var beef ribs med en massa texmexbönor och coleslaw. Varför har dom inte tänkt på det hemma? Det blir jämrans stora revben av kossor ju.
Middagen igår var också köttig. En Gulf Coast Steak & Shrimps. Helt enkelt en jämrans stor stek och ett gäng grillade räkor runt om. Gott, mums & namnam.
Undrar förresten vad för slags luft det är ute... Det var präktigt varmt och kladdigt igår kväll när vi kom hem från middagen och just nu kan jag knappt se ut genom fönstret för det sitter kondens där - på utsidan. Vad betyder det? Antagligen att mitt, från insidan ganska, luftkonditionerade fönster är svinkallt jämfört med uteluften.. Och klockan är bara halv åtta.. Hmm..

3 kommentarer:

Ilskebyttan sa...

Mmm...Såhär i mitt nya liv låter det gott med allt kött... Bara det inte var frittar också. Själv sitter jag här hemma och snorar. Regnet har öst ner hela dagen. Det är bara ute i luften man kan se nåt som liknar kondens. Allt är nämligen vått och grått. Ha det skönt där i värmen.

Mankan sa...

Låter som du blivit ett med det Texasianska köket ;-) Hur går det med resten av kabojstajlen då? Man är ju ingen riktig man utan en fet Stetson lätt på sne... Hälsa JR!

Fredrik sa...

Magnus: Just jag är kanske ingen sån där kabojstajlig kille, men han den där Jason, som vi träffade hos kunden var nog ganska helrätt när vi kom första dagen. Krokodilboots, rutig skjorta, bälte med asfett spänne åsså ett 'Howdy!' som inledningsfras. Fattades just endast en Stetson där. I övrigt klockrent.