2007-07-25

Nödig

Japp. Jag är jättenödig! Och inte vad för slags nödig som helst, utan prylnödig.
Grannarna åkte iväg förut. Till Mediamarkt! Då kom prylnödigheten fram i full blom. Jag vill också till Mediamarkt! Och fylla en hel kundvagn med saker, som jag sedan kan knappa på och koppla in och ur, montera, ändra, testa, pyssla.
Vill ha en ny TV eller två. Några nya datorer, fler högtalare så jag kan byta skräpet i lekrummet, en hel massa objektiv till kameran. Å en blixt.
En svets, en fräs, en tigersåg. Kompressor, sportbil, nya blandare. Värmeväxlare, DV-kamera, iskross, svarv.

Men nix. Inget av ovanstående blir det. Det blir bara ett nytt bredbandsmodem som ligger och väntar på postens uthämtningsställe. Inget roligt alls. Inte ens en knapp att trycka på. Bara att ta loss det gamla och sätta i det nya. Inga nya features. Ingenting. Möjligen behöver jag skruva upp en ny skruv för att få det att hänga på väggen. That's it, liksom. Bläääääh!