2007-07-10

Semester - dag 2

Dagen började inget vidare. Faktiskt så var det ganska OK väder en stund, och med det så kom en helt annan slags stress fram. Nämligen "Jämrans, nu är det bra väder, så då måste jag bygga tak!".

Längre fram på dagen släppte jag det, och började installera om en PC och röja i lekrummet istället. Det är numera ganska färdigt (ominstallationen alltså).

Det bidde en Vista Business den här gången, men jag undrar om det var riktigt rätt. Lilla datorn funkar förvisso alldeles utmärkt, men vissa små saker går inte alls, ty vissa hårdvarutillverkare har inte lust att skriva drivrutiner för Vista. Än..
Alltså kan jag till exempel fetglömma att spela mina mjukvarusyntar ett tag framöver. Vet inte om det ska bli en XP så länge, eller om jag bara kallt ska vänta på drivrutiner?? Vet inte heller om just 'Business' är rätt version för just den här datorn? Kanske det skall bli en 'Ultimate' istället?? Eller 'Home Premium'?? Skall jag köra 32-bits eller 64-bits?? Tack som faan, Microsoft, för alla smaker, färger och former på operativsystem!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

det måste vara ganska trist att fokusera på mjukvara, get a life!

Fredrik sa...

Viss fokusering på mjukvara (och för all del hårdvara) är en yrkesskada.
Blogginlägget speglar inte på ett korrekt sätt hela dagens aktiviteter, utan skall mer ses som mer eller mindre nogsamt utvalda stycken.
Att sitta och, anonymt, på slarvig svenska, skriva poänglösa kommentarer på andras bloggar, anmodar ett visst livskaffande det också.