2007-07-18

Semester - dag 10 - inlägg 2

Gick en sväng i trädgården förut och förfasades. Förfasades över att en lill-Gudrun måste ha blåst förbi här när vi var i Borås inatt.
Den finaste rosen är knäckt och ligger platt på marken. Ett par av de finaste temyntorna ligger likalunda platt. Askkoppen är nästan tom. Min vinranka var alldeles trasslig och hade trasslat sig helt fel, men den är numera tillrättalagd.

Usch, liksom!

Har även fyndat ett batterigrepp till kameran idag. Fyndat med helt oförväntade sedlar som jag blev tillslängd sådär oanat igår. Tillslängda sedlar, även om dom just då kallas för 'del av konsultarvode', är trevligt, och nu ser kameran mycket mer rejäl ut (och väger lite mer, vilket, tvärt emot vissa sjuka trender, faktiskt är en bra sak). Min ilskebytta till fru tycker säkert att det är larvigt, men då har hon FEL!

4 kommentarer:

"R1" sa...

Riktiga män skall ha tunga saker i sina händer!

:-)

"R1" sa...

Glömde säga att din dotter har fått mat. Två korvar och klyftpotatis med bearnaisesås.
Vi försökte truga på lite grillad entrecote men hon ville inte ha.
- Det är insprängt fett i, sa G.
Yeah, å det är det inte i korv tänkte jag.
Är det vår J som påverkar? Kanske?
- Vi tjejer gillar inte kött! Var nästa kommentar.
V struntade i detta och åt tre bitar, he he. Otroligt!

Fredrik sa...

Jämrans unge!
Vi borde skicka dom på nåt elakt internat,

Ilskebyttan sa...

Asså, tur att inte jag var i närheten vid entrecote-tillfället. Hon hade inte fått nån korv av mig. Tvångsmatad med ko, hade hon blivit...