2007-07-18

Semester - dag 10 - inlägg 1

Kom precis hem från Borås, där det har hälsats på syster, faster, kusiner, systerbarn, pappa och farfar. Vilket av de uppradade tillmälena som gäller beror på om man frågar mig eller barnet.

I morse när dottern låg och halvvaknade i sin farfars bäddsoffa var hon lite rolig. Första gången jag försökte prata med henne så tittade hon upp storögt och sa "Gossedjuret är kopplat till en äggklocka". - Öööhh??
Andra gången jag försökte tala med henne frågade hon självklart "Har du fått den färgglada soffan nu, som ni målat?". Att det inte ens talats om några soffor, och än mindre målats några gjorde frågan än mer märklig. Gissar att nyvakenhet och LSD på något vis kan vara två besläktade fenomen...

Som vanligt när man är hos pappan så skall det lagas/fixas med diverse datorer. Så även igår. Meningen var att jag skulle byta ut en PC mot en annan, och då enklast göra det genom att klona den gamla disken till den nya. Naturligtvis gick det inte alls, så det får bli en annan dag.
Yttermera som vanligt får man med saker hem därifrån. Denna gången blev det tre flyttkartonger fulla med gamla tygprover, med adress svärmor. Verkar alltså som att jag och barnet helt enkelt MÅSTE åka upp till bohuslänet nu i veckan. Hade kanske tänkt att åka dit ändå, men nu är det med nöd tvunget.

1 kommentar:

Ilskebyttan sa...

Haha! Sicken tripp hon måste ha varit på i morse. Roligt.