2007-07-22

Semester - dag 14

Var iväg och handlade lite förut. Sånt som jag glömde handla häromdagen, som kattmat, ägg, briketter och juice. Så där lagom vardagsspännande shopping alltså.

Just kattmaten är värd några ord. Djuren har fått billig fyndmat några veckor nu, och tyckt att det har varit lite si och så med smaklighetsgraden, som det verkat. Det har inte ätits lika glatt som annars, liksom.
Idag fick dom vanlig hederlig märkesmat (Friskies) och jag fick nästan dåligt samvete för de två förra matpåsarna dom plågat i sig.
Just här och nu äts det som om katterna aldrig fått mat förut. Det är SÅÅÅ gott!! Det äts och äts och äts och äts.
Jag skall aldrig mer köpa Coop-kattmat.
Gissar att vårt plågeri är att jämföra med att ge mig kokt potatis i tre veckor. Bläää!

3 kommentarer:

Mankan sa...

Apropå katter: Har du något bra tips för att bli av med kattjäveln som fått för sig att vår rabatt är en kattlåda av jätteformat? Funderar på att sätta mig under ett camouflagenät med osäkrad bössa...

Fredrik sa...

Hmm...
Det finns medel som man kan sprida ut. Ganska dyrt, men kolla om kattens matte/husse vill vara med och sponsra.
Annars fungerar ju vattenslang fantastiskt bra på katter. Låt den veta att risken är ganska stor att bli sköljd om den är i din rabatt.

Mankan sa...

Tyvärr vet jag ju inte var kattskrället hör hemma... Har även märkt att den tycker om att göra nr 2 lite varstans i gräset:-( Kanske börja snickra på en råttfälla i jätteformat?!