2007-07-13

Semester - dag 5

Håller fortfarande på med lekrummet.
Har fått upp alla lister nu, och några av sladdnystanen har det monterats högtalare på, så nu syns inte just dom nystanen mer. Bra!
Kvar att göra är att dra om alla jämrans nätverkskablar, så det blir något slags ordning. Visst, trådlöst nätverk är ju bra på alla sätt och vis, men vissa saker måste ha sladdar, som modem, routers, switchar, printservrar och annat. Inte minst måste varendaste grej dessutom ha ström! Jag köpte en liten trälåda på Hornbach igår för 49 riksdaler, som jag funderar på att väggmontera och sedan ha grendosor och bjäfs i. Får se hur det går med den saken.. Billig och trevlig låda var det alldeles oavsett.
Måste förresten till Hornbach igen, för att lämna tillbaka ett par uttag som jag inte kunde använda. Därefter måste jag till Clas Ohlson för att köpa rätt uttag istället. Uttagen skall monteras i varsin ände på en fiffig passa-på-att-dra-när listerna-ändå-är-nere-sladd. Jag passade alltså på att dra en nätverkskabel mellan köket och lekrummet igår, och denna måste kontakteras. Vad jag ska ha sladden till vet jag inte än, men bra att ha är den helt säkert.

Inga kommentarer: