2007-08-01

Bloggtorka

Nu har det visst varit tyst här ett tag.
Och jodå. Det har väl hänt saker lite då och då, men jag har inte kommit mig för att skriva nåt.
Har jobbat den här veckan också, även om det varit ganska sommarlugnt för det mesta. Några mail om dagen och något eller några telefonsamtal. That's it.
Har småbörjat med altantaksbyggandet igen, efter några veckors totalt uppehåll. Det krävdes lite tankemöda för att fortsätta, men Vips! häromdagen så kom jag på hur jag skulle göra, och inte långt efter så stod en av stolparna på plats. Nu sitter jag lite fast i tänkträsket igen, så det står lite still nu igen, men det löser sig nog.

I övrigt på 'sen-sist-listan' kan väl skrivas:

  • Varit på Öland.
  • Slarvat bort (japp, ordentligt - puts jämrans väck) den enda riktigt bra bilden som togs på ovanstående ö.
  • Kameran åkte rätt i klinkersgolvet i hallen igår. Hårt. Funkade knappt alls efter det, men när jag pillat lite på spegeln så blev den hel igen. Jäkla tur.
  • Hittat en heffatumör på marsvinet. Svinet är hos veterinären i detta nu och avlivas antagligen.
  • Katterna Kasper & Vera fyllde ett år igår. Alla katterna fick inslagna paket med grytbitar.
  • Dammsugaren har sanerats. Igår, plötsligt, luktade det otäckt av ammoniak/piss när vi körde dammsugaren, så nu är slang, rör och filter rengjorda. Den luktar inte precis smultron nu heller, men det är mycket bättre än förut.

Dessutom är det en massa saker som INTE hänt, men den listan blir mycket längre så jag orkar knappt ens börja, men det är saker som sandstormar, rymdresor, lotterivinster, benbrott, inbrott, kalvning, julafton, panikångest & sillinläggningar..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Häe händer det i alla fall något.En gurkinläggning skall inom kort påbörjas och även slutföras innan veckan är slut. Det du!!

Fredrik sa...

Vår fådda gurkplanta har också gurkor på sig. Den längsta är - tänka sig - nästan två centimeter..