2007-08-31

Ett till - Elak människa

Ja. Jag är en elak människa. Tycker en viss katt...
Var ute och rökte nyss, och precis som jag skulle gå in kom lilla dumma katten Lakrits gående mot dörren och ställde sig där och väntade.
Njae, tänkte jag och gick in samtidigt som jag kastade ut Lakrits på verandan igen.
Hoppas pälsen räcker, för det blir nog inte mer än några enstaka plusgrader inatt, lille katt!

Saken är den att Lakrits på sistone har börjat pissa på allt. Förr pissade han bara på badrumsmattor (oavsett sort) och eventuellt på grovköksgolv, men bara om han varit instängd tillräckligt länge. Kattlådan duger tydligen inte hur länge som helst, och nuförtiden verkar kattlådan inte duga alls, så fruns PC-väska och en del andra saker har blivit pinkat på nyligen. Sålunda får just den katten inte vara inne alls längre perioder. En hel natt är i detta fall en längre period, så därav mitt utkastande nyss.
Vet inte hur historien Lakrits kommer sluta, men det verkar inte bli snyggt. Alls.

2 kommentarer:

Mankan sa...

Men ändå. Som icke kattägare fattar jag inte varför man skall ha katt om man inte vill ha den hos sig? Är det inte lite överkurs? Husdjur utan hus...hmm...men det kanske bara är jag som tänker trasigt...

Fredrik sa...

Lakrits är ingen elak katt. Han är rätt charmig, på ett tafatt och ganska tillbakadraget sätt.
Jag tror personligen att det är något slags fel på kissen, utan att för den delen veta riktigt vad.
Saken är den att han på senare tid möjligen blivit lite mer konstig än han varit tidigare, och det är himla synd, men sant.
Joo. Vi vill ha katten hemma. Han brukar ligga i barnens säng då och då och han är till viss del barnens kelgris, men numera är han hanska opålitlig. Hoppas han skärper sig.