2007-08-31

Himla typiskt

Jag skrev ju tidigare idag om hur fiffigt det var med Windows Home Server... - Att den backade upp datorerna på natten å sånt..
Visst... - Det hade ju nog varit käckt om den hade backat upp dotterns PC lite då och då, eftersom den grinade riktigt elakt nyss när jag skulle starta den.
Hade lånat DVD-spelaren från hennes PC för att installera - just det - Windows Home Server på en annan PC, så den har stått ungefär oanvänd sen dess. Idag dock, ville den ha en ny HAL.dll, och det brukar betyda djup skit därifrån jag kommer.

Kanske, kanske måste jag alltså installera upp den från scratch imorgon, till barnets djupaste förtret. Inga favoriter sparade, inga spel är kvar, etc, etc.. Sorg, utan tvekan.

Bajs!

* Uppdatering här *

Det var jag som hade fubbat lite. Att bygla både disken och DVD-spelaren som master på samma IDE-kanal är en skitdålig idé... Den funkar finfint nu när jag lagade.. :-/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Himla käckt att kolla master-inställningen innan man monterar, faktiskt. Har du inte lärt dig det än? ;-)

Fredrik sa...

Trodde i min enfald att eftersom PCn hade två IDE-kanaler, så satt grejorna som master på varsin kanal. Men nix! Det var en billig PC så dom sparade väl in på den där extra IDE-kabeln.. :-)
Men visst var det jag som klantade... Hårt!