2006-09-10

Veckosummering

  • Sådda gräsfrön: >100.000
  • Köpta prylar: 0
  • Vill-ha-prylar: > 100
  • Plockade kantareller: > 50
  • Slängda kantareller (för att jag inte vill äta dom, och Catharina inte vill rensa dom): > 50
  • Lämnade bilar på service: 1
  • Återfådda bilar från service: 0
  • Planterade björnbärsbuskar: 1
  • Dödade spindlar: 3
  • Ihjälslagna flugor: > 30 (ja, dom är tillbaka)
  • Sedda valdebatter: 2
  • Livsavgörande händelser: 0
  • Inbjudningar till fjällresa: 1
  • Accepterade sådana: 1
  • Antal 'försvunna' låtar i Reason pga 'bad file format': 1
  • Nya skott på mitt elefantgräs: 0
  • Antal klippta gräsmattor: 2 (samma gräsmatta - två gånger)
  • Antal 'OK du får väl skaffa en trampmojäng, men den får bara vara i garaget': 1
  • Antal grillkvällar hos polackerna 'next door': 1 (börjar bli höst, eller hur?)
  • Fixade skorstenar: 0
  • Fixade fasadtätningar mot entrétaket: 0
  • Antal maxisingelorgier på vår vinylspelare: 0
  • Antal katter: Fortfarande fyra (3 + ½ + ½)
  • Lust jag har att jobba imorgon: 3
  • Dödade sniglar: > 30 (har slutat lägga dom i vägsaltlösningen, eftersom en död snigel attraherar fler, levande, sniglar som sedan kan dödas)
  • Sedda flygmyror: 0 (precis lagom)
  • Skivade småfåglar: 2 (de pippiar som inte katterna vill/orkar äta upp, hamnar i gräsklipparen)
  • Städade garage: 0
  • Städade hus: 1
  • Antal ätna, ganska äckliga fläskkarréer: 3 (får bli entrecôte eller rotmos ett tag nu istället)
  • Antal myskankor jag kan tänka mig att ha: 3
  • Antal myskankor Robban egentligen kan tänka sig att ha: 0

Det var väl allt för nu, tror jag..

1 kommentar:

"R1" sa...

Antal kantareller som Ni kan ge till grannen >50.
Antal Polacker hos grannen = 1.
Antal myskankor hos grannen = 0.

He he! Har ett jättegott recept på en kantarellsoppa!