2006-09-02

Felstvaat?

Insåg att jag hade några fina bilder på diverse skyltar i mobilen, som jag inte kan undanhålla Er, kära läsare.

Först ut är en skivbutik på Backaplan i Göteborg. Skylten är inte bara fel, utan även väldigt ful. Någon hade uppenbart lagt märke till hur tokigt det blev, men istället för att kludda en ny, så gjordes vissa justeringar:





Nästa bidrag är också från Backaplan i Göteborg. Coop Forum, och deras restaurang.

De hade en sommarspecial där hela sommaren. Skylten som visas nedan satt uppe varje gång jag kollade. Gott va? Snizel med bearne-sås?






Sista bidraget för idag är faktiskt helt rättstavat, men frågan är om lådan inte borde stått någon annanstans? Jag hittade den i Cloettas godisbutik i gamla Linköping. Precis framför näsan.

Jag vill inte köpa det som är i just den lådan.


Inga kommentarer: