2006-09-10

Litet otäckt djur spräckte mina planer

Undrar om jag blivit lite avtrubbad vad prylar beträffar? Verkar nästan så. Blir mest 'Jaha?', 'Har jag redan sett' & 'Larvigt'...
Eller så är det bara dåligt flöde på prylfronten. Apple skall dock ha stort ståhej på tisdag (tror jag att det var) och antagligen presentera några nya fina grejor. Core 2 Duo i Mac Mini och iMac har redan presenterats, så det blir nog nåt annat. Kanske en iPhone eller nån ny magisk iPod som kan rensa fisk? Vi får se på tisdag..

På hemmaprylfronten börjar det hända saker med mitt HTPC-projekt. Chassi, moderkort och CPU (Core 2 Duo 2,13GHz för den som bryr sig) är på väg in. Fattas alltså 'bara' diskar, minne, grafikkort, TV-kort, nätaggregat, firewire-kort och DVD-brännare för att den skall bli klar.. Nåja. Huvudsaken är att jag börjar.

På 'vill-ha-listan' ligger just nu också en vettig kamera. Siktet är inställt på antingen en Nikon D70s eller en Canon EOS 350D. Längtan efter manuell fokusinställning och fler pixlar börjar bli för stor.

Vi var förresten iväg och fyndade perenner förut. Halva priset och ett presentkort gjorde att det inte blev särskilt dyrt alls.


Catharina ska få gräva ner 'sina' konstiga blommor när hon har slutat vila. Jag, å min sida, ovilandes, tänkte gräva ner 'min' björnbärsplanta förut, men det gick inte, för det var hemskt många (två) spindlar där jag tänkte gräva. Jag tog en bild på den fulaste spindeln, och hämtade sedan sprayflaskan med Radar, och skickade spindeln till andra sidan.
Vågade inte vara där mer efter spindelhistorien så plantan är således fortfarande oplanterad. Får gräva ner den nån annanstans vid tillfälle.

Inga kommentarer: