2006-09-15

Fredag igen

Jaha, så var det fredag igen då. Känns som om det var minst en vecka sen sist.

Efter en dag där jag lyckats hitta ett styck otäckt fel, registrerat min semester i vårt tidsregistreringssystem (tidigt va?), lyckats knåpa ihop några reseräkningar samt hämtat barnet så är jag äntligen hemma.
Barnhämtningen idag kändes för övrigt som en hel evighet, men det var nog mest som det kändes. Effektiv bilkörning i 2 timmar och fem minuter är inte sååå mycket mer än vanligt. Tydligen några som hade fått stopp i och omkring Tingstadstunneln. Därav den längre tiden. Tveklöst Volvo-ägare. Vad annars?

Catharina och Frida är borta och iväg, ty Frida skall spela fotbollsmatch. Fredag kväll? Mmm.. Säkert poppis bland alla andra föräldrar också... Fast å andra sidan kunde det varit söndag klockan 06.00, så det kanske inte är så farligt ändå..

På prylfronten idag hände inget skojigt. Jag är avtrubbad, helt klart. Roligast idag var en rosa Samsung-telefon som såldes med vidhängande läppglans. Jooo, som standard. Nytt glans gick att köpa som tillbehör när det tagit slut. Platsar ihop med den där vidriga bubblan jag bloggade om häromsistens.

Just nu skall jag göra minsta möjliga tills det är dags att börja grilla den där sydamerikanska kossan som Catharina köpte förut.

Svejs!

Inga kommentarer: