2008-08-04

Det var det...

Sådärja! Semestern slut för i år. Tillbaka i vardagen igen. Båda barnen är ivägkörda, och regnet häller ner. Jag som så sent som häromdagen försökte dutta lite vatten i rabatterna för att undvika massdöd på grund av torka, måste nog snart gräva diken och kanaler för att slippa algblomning och näckrosor bland perennerna. Så kan det gå.

Jag har även ringt försäkringsbolaget om de sista(?) åskbrända grejorna idag. Sista och sista förresten... Det trodde jag redan första, och även andra gången jag ringde i ärendet. Det finns säkert alltid en åskbränd grej till, men nu kan jag nog inte med att ringa dom mer...

Det fanns ett brev från Göteborg Energi i brevlådan idag. Jag trodde att det var en verbal käftsmäll på grund av mitt frågemail häromsistens, men det var det inte. Det var bara en faktura. Hemskt tråkigt, men märkligt.. - Det verkar inte spela någon roll hur dom försöker göra dessa räkningar begripliga, för det lyckas aldrig. På den här sista räkningen hade dom dragit av lite förbrukning eftersom vi gjort av med mindre än dom trodde. Så långt allt väl, men dom hade, förutom alla kWh, även dragit av 39 dagar från beräknat antal. Hur i sjuhelvete menar dom då?? Jag orkade inte ens försöka förstå. Avdrag är avdrag, och avdrag är bra! Så det så. Om det sedan gått 39 dagar mindre än jag på nåt vis inbillade mig sen i April så må det vara hänt.. Då måste det ju vara Juni nu?

Brunnsborrar-Björn har ringt också. Han bekräftade min teori att nåt grums har satt sig i en backventil när dom tryckte brunnen härom månaden. Han lät riktigt skamsen, och skulle skicka nån ASAP. Jag sa att det inte var sååå farligt och bråttom, utan bara pumpade i onödan lite ibland, men han kontrade och sa att det inte skall behöva pumpas ALLS i onödan, utan hålla trycket i hydroforen. Det lät nästan lite religiöst.. Som att läckage tillbaka ner i brunnen var den åttonde dödssynden...

Inga kommentarer: