2008-08-01

Småland och åskhaveri

Har varit med grannarna i Kalmar en sväng i veckan. Snygg stad. Varmt väder.
När vi väl var där kom åskan förbi här hemma ganska rejält och skördade offer. Många offer.

Ungefär så här är bodycount just nu:

  • En styck Wirelessrouter
  • Två accesspunkter
  • Tre switchar
  • En trådlös telefon
  • Min mediaspelare - Netgear MP101 - Bränt nätverkskort
  • En Sony PS2 - Bränt nätverkskort
  • MediaPCn i vardagsrummet - Bränt nätverkskort
  • Allmäna synthPCn i lekrummet - Bränt nätverkskort

Alltså har allting på mitt trådbundna nätverk utom servern packat ihop. När vi åker bort nästa gång rycker jag varenda sladd. Att det inte blir nåt web och mailservande här från Säve får tålas...

1 kommentar:

"R1" sa...

Vår bodycount är:

Bränd AC adapter till TV-dekodern.
En skrivare. (Troligtvis spänningsaggregatet).
En gammal dator - avskriven för flera år sedan. (Troligtvis spänningsaggregat + nätverkskort.
Ett nätverkskort i Hemma-PC:n. (Support ville jag skulle formatera om innan jag gör en felanmälan. Dock har de redan konstaterat att det är nätverkskortet som är kass?!).