2008-08-13

Nytt rekord...

Vår PC uppe i vardagsrummet påtalade att det fanns lite nya uppdateringar som skulle på, så jag gjorde som jag brukar. Kollade snabbt igenom listan med uppdateringar efter uppenbara dumheter, och klickade sedan i allihop och startade hämtningen.

Nyss, efter sådär 1½ timme, tänkte jag att det nog var rätt hög tid att starta om maskinen, men icke!

Detta är bannemig den absolut fetaste Windows Update jag nånsin råkat på. Visst... Servicepackarna för XP till exempel har ju inte varit precis små, men det här är löjligt. Drygt 5GB???! Och förra uppdateringen var för knappt två veckor sedan, så jag har inte precis slappat med att uppdatera heller...

Tur att det är åtminstone hyfsad fart i vårt bredband. Tänk dom stackarna som sitter med 0,25 eller 0,5MBit/s??

*UPPDATERING*
Jag är ett pucko! Jag klickade i varenda språkuppdatering!! Som tur är kan jag nu även köra hela gränssnittet på t ex finska.. Hurra & Jippii!

2 kommentarer:

"R1" sa...

Puckilainen eller vad heter det på finska? Ha ha!

Fredrik sa...

Lyckades få på rumänska och hebreiska också innan jag fick hejd på det. Vågar inte ens tänka på vad puckon kallas på de språken..