2008-06-03

Uppdatering av elmätarhistorien

Jag försöker såklart söka så mycket information jag kan nu när mätarbytet är uppskjutet, och började med att skicka lite olika mail.

Först, ett mail till HTS (Hightech Security i Norge), som bygger ZigBee-modulerna, där jag i all vänlighet bad om tekniska specifikationer.
Sen, ett annat mail till Aidon, som gör mätarna, där jag frågade om det var några särskilda problem med att ha en GSM/GPRS-modul istället.
Och slutligen ett mail till Göteborg Energi, med samma önskan om tekniska specifikationer som jag bad HTS om.

Hittills har jag bara fått ett svar, och det var från HTS, där den administrative direktören, Ellen Kathrine, skrev att hon inte riktigt hade lust att skicka nån spec.. - Så här skrev hon mer exakt:

Normalt sender vi ikke ut fullstendige spesifikasjoner. Dersom du skal ha spesifikasjoner på modulene som Gøteborg Energi bruker ønsker vi å vite hva disse spesifikasjonene skal brukes til

Jävligt misstänkt, om du frågar mig.. - Undrar vad dom inte vill att jag ska se?
Hursomhelst erbjöd hon sedan i nästa mail följande:
Vår tekniske direktør vil gi deg svar vedr
interferens så snart han har anledning


Min gissning är att jag inte får nån spec av tekniska direktören heller, utan bara en massa trams, men vi får se...

Aidon har inte svarat alls, och Göteborg Energi har vidarebefordrat min fråga nånstans.

Inga kommentarer: