2008-06-16

Gratistips

Jag roade mig med att kolla vad jag haft mer för lustiga besökare här på bloggen, och hittade kommunikationsbyrån JKL AB.

JKL skriver på sin hemsida att:

Vi arbetar med att bygga och bevara organisationers förtroendekapital gentemot olika publiker, vi föreslår lösningar och vi bidrar till att de genomförs. Vi anlitas som rådgivare kring bland annat finansiell kommunikation, börsintroduktioner, krishantering, medierelationer, opinionsbildning och lobbying.

Ahaaa??! Antingen har jag bara lite hybris, eller så ser jag en koppling...

Hursomhelst har jag ett alldeles gratis, om än snabbt ihopsnickrat, förslag på vad för slags kommunikation som kan användas för att skapa lite förtroendekapital i just det här fallet. Opinionsbildningen står ju jag redan för.

2 kommentarer:

Mankan sa...

Synnerligen välartikulerat! Hoppas de nappar på det sprattlande betet ;-)

Fredrik sa...

Tror inte dom nappar. Gratis är gott, sägs det, men för vissa energibolag är nog mitt bete asäckligt.. - Lite som barn och spenat.. Nyttig och bra grönsak på alla vis, men barn vill i allmänhet inte äta det.