2006-07-31

Spöregn

Vaknade i morse av att det ösregnade. Egentligen vaknade jag först fyrahundra gånger av flugorna som i sin tur vaknade runt halv fem. Men sista gången. Strax innan mobilen pep, så var det av regnet.
Wow! Äntligen!
Förutom den uppenbara nyttan med vatten i en snustorr trädgård, så fanns det ytterligare en bonus. Man kan vara utanför dörren numera, även när det regnar. Under mitt någorlunda nybyggda entrétak. Det funkar utmärkt, även om det fattas tätning mot fasaden fortfarande.

Mailboxen visade upp ett sällsynt fult nylle i morse. Konstiga problem som ingen verkar vilja ta i med tång, som på något vis landade i mitt knä. Jag ville inte heller ta i det med nån tång, så jag har försökt att skjuta problemet vidare till någon som faktiskt kan lösa det. Vet inte vem det skulle kunna vara, men det ger sig nog. Jag kan iaf inte laga.

På agendan idag står även kattlådeloppisen som jag avhandlade igår. Förutom förstärkaren som stod där, så fanns där även en riktigt otäck nallebjörn. Förfärliga stirrande ögon hade den, som verkade följa en runt i rummet. Den kan bli en bra present till en nalletokig bekant som skall besökas nästa helg. Kanske kan just den nallen till och med bota henne från nalletokigheten. Om någon nalle alls skulle kunna det, så är det här modellen. Hu!

Skall också tjata på sambon, så att hon gör backup på sin gamla bärbara Compaq. Tänkte använda den för HTPC-experiment. Inget fartmonster, by far, men bra mycket piggare än den IBM Thinkpad R30, som jag labbat med hittills. På testlistan står mest mjukvara. Dels Windows XP MCE. Dels nya MediaPortal v 0.2.

Inga kommentarer: