2006-07-26

Kunde man väl räkna ut med arslet

Min sambotant läste min blogg idag. Inga särskilda kommentarer mer än 'Haha!! En särskrivning!!' eller 'Så heter väl inte det ordet?'.
Jovisst. Hon är språkpolis. Minst.. - Hur komparerar man 'polis'? Skulle behöva ett superlativ i det här fallet. Polis är alldeles för klent. Hmm... 'Polis' -> 'Gestapo' -> 'FBI'? - Kan det vara nåt?. I så fall är hon språk-FBI.
Sålunda har jag rättat mina tidigare inlägg idag. Skall leta fel i hennes blogg sen. Jag är bra på att hitta fel. Det är mitt jobb nämligen. Har faktiskt även råkat ut för riktigt jobb idag. Dum holländsk/belgisk maskin som inte ville göra rätt. Hittade det felet. Alltså borde jag även hitta fel i hennes blogg, om jag så måste vränga grammatiska regler ut och in sju varv.
Var på pub-quiz i staden igår. Gick sådär. Vi är usla, sambon och jag. Vägrar quiz-tävla mer om vi inte är bättre nästa gång. Hur man kan inte veta att Island har exakt noll kilometer järnväg? Vi gissade åttifem. Uselt, som sagt.

Inga kommentarer: