2006-07-25

Back in business

Har haft semester ett par veckor. Nu skall det jobbas två veckor innan det blir två veckor ledigt till.
Jobbas och jobbas förresten. Det är av tradition lite lågkonjunktur i supportbranschen så här års, så det är rätt lugnt. Hade en del mail att ta hand om igår, men telefonen är förvånande tyst. Kanske fler som är lediga..?
På prylfronten intet nytt. Har bara köpt växter, redskap och möbler på sistone. Inte en endaste display eller knappsats i sikte där inte. Eller förresten... En vinkelslip har jag skaffat (med EN knapp)! Min första.. En billig, fånig vinkelslip, men ändå. Jag skulle ju bara kapa sju betongpannor med den, så den fick vara hur larvig den ville.

Jag vill ha en handöverfräs också. Kompisen Jan-Hadar har en fräs, men inte jag. Hemskt orättvist, fast Jan-Hadar har ingen vinkelslip, så det kanske går på ett ut..?
Min sambo försöker för övrigt motverka fräsinköp helt och hållet eftersom hon tror att jag kanske kommer att fräsa spår och krusiduller på allt möjligt inom räckhåll. Trams! Kanske några enstaka spår och krusiduller första veckan, men sen lugnar det nog ner sig. Jag får återkomma om det senare.

Inga kommentarer: