2009-04-27

Att gestalta en bernaisesås

Jag brukar lyssna på på P1. Jag gillar det. Jag är gammal.

Men idag blev jag förbannad. Ramlade av en händelse över kulturprogrammet K1, där dom sände ett reportage från Sveriges enda utbilding i performance (kan lyssnas
här).

Några citat i ingen särskild ordning nedan:


"Jag tänkte det där med tapetklister också för det är
ju så himla snyggt. Det behöver inte ens va att det är precis vid könet, bara
det är mellan benen... ...på nåt sätt"


"La la la la laaa"


"Vi gestaltade bearnaisesås"


"Hur känner du dig när du står där - och rakar
håret?"


"..man försöker få ett adamsäpple ner i munnen -
därför äter man äpple"


"..och groddar ser ut som spermier. Kan vi inte göra
nåt med ägg och groddar?"



Ovanstående är bara små, små axplock... Vältra er gärna i hela inslaget på länken ovan.

Varför skall inte folk få leka med saker som dom tycker är roliga, och ha det som yrke, bara för att dom vill det?? Nä! Det är nog bara jag som är gammal som tycker att man kan utöva sina hobbies på fritiden. Så är det nog.

2 kommentarer:

Mankan sa...

Fördelen med just konstig konst, är att den är just det. Och sålunda kallas konst. Konstigare än så är det inte.

Fredrik sa...

Tänker inte konstra konstant som nån annan konstapel, utan låter den konstiga kommentaren passera as is. Konstigt är det hursomhelst.