2009-04-07

Pissigt..

När vi hyrde skidor å grejor luktade det lite skumt om mina pjäxor...
Efter en hel dags skidåkning var domen solklar. Kattpiss! - Ja. Det var utan minsta tvekan någon kissemiss som hade använt dom som toalett vid tillfälle.
Idag gick jag ner och skulle byta dom. Beväpnad med hyrkvitto och argument knatade jag iväg.
Kom in till hyraffären och sa helt sonika till lillkillen som stod där och slog lite dank, att nån kissemiss hade pissat i mina pjäxor och att jag inte ville ha dom mer.
Just där och då trodde jag att lillkillen skulle undra hur det där hade gått till och om jag hade varit dum nog att ställa dom hos ett gäng katter eller nåt, men icke!

Lillkillen tog tag i mina pjäxor och bar dom med utsträckta armar bort till ett hörn av lokalen medan han började mumla... - "kattpiss är skitäckligt... ..himla äckligt... ...och HÅRBOLLAR!!... ...hårbollar är det värsta jag vet... ...fan vad äckligt..."

Sen frågade han om jag ville ha likadana pjäxor, fast utan kattpiss.. - Ja tack, sa jag, och killen hämtade ett par andra, nosade i dom och sa att det bara luktade lite fot, men inte kattpiss.

Sen var det klart.

2 kommentarer:

Mankan sa...

Undrar vad han skulle säga om du kom tillbaka med ett klagomål om en hårboll i pjäxan...? ;-)

"R1" sa...

Nice! Tur att han trodde dig så att du fick bytt :-)