2009-04-12

Aj & Bä

Jag har ont i ryggen. Väldigt.
I morse skulle vi flytta ut ett badkar med god hjälp från gamla grannar. Jag kunde ju inte låta alla andra bryta ryggarna på vårt badkar utan att hjälpa till själv, så jag bar jag med. Dålig idé, visade det sig. Haft skitont sen dess...

Hursomhelst var jag tvungen att åka och handla lite efter badkarsbärningen... Åkte iväg och stapplade in på Coop, samlade ihop varorna, betalade och gick ut genom kassan, och BRAK!, så gick botten ur papperskassen. Kålhuvud rullade hit, mjölkpaket dit och resten åt andra håll. Dåligt, dåligt, dåligt..
Jag kunde ju inte böja mig ner särskilt, så jag fick vackert ställa mig på knä där på Coop, och försöka samla ihop grejorna knäkrypandes. Jag hittade ett reklamställ med käck utformning nere vid marken, så jag samlade ihop matvarorna där och tog mig mödosamt upp till stående igen. Jagade in förbi kassorna igen och köpte ny papperskasse och sedan ut till min lilla varusamling. Ner på knä, fylla påsen och sen med stort besvär upp till stående och iväg hem. Usch!

I eftermiddags var vi och kollade in några alldeles nya lamm hos mamman. Sex stycken har dom fått sen i fredags. Alla lika gulliga. Och ulliga. Ska se om jag hittar nån bra bild sen..

Inga kommentarer: