2008-05-20

Störig vakna-astidigt-gubbe

Japp! Det har jag blivit, och jag är inte ens 40 än...

Vaknade till exempel kvart över sju i lördags morse. Vaknade tio i sex igår morse, och prick klockan sju i morse. Onödigt!
Och det är ju inte precis så att jag lagt mig duktigt tidigt på kvällen innan heller, utan det ska tydligen bara vaknas tidigt nuförtiden.

Vad blir det härnäst? - Kommentarer som "Det var bättre förr" & "Tss.. Ungdomen av idag"??...
Njääe.. Så där har jag ju kverulerat och funderat länge. Jag är i sanning körd. Ordentligt.

3 kommentarer:

Mankan sa...

Ett synnerligen märkligt sammanträffande! I morse vaknade jag klockan 05.50. Dessutom utsövd och klar för dagens bravader. Och jag är inte 40 heller. Än. Det är ju ett par månader dit... Fast det brukar inte vara så att jag skuttar ur sängen som en möbelfjäder ;-)

Anonym sa...

Fick själv en annan typ av gammal-gubbe-problem i lördags, nämligen ryggskott. Å andra sidan är jag ju en bit över 40... :-)

Fredrik sa...

Peter: Haha!! Sån't har granngubben också från tid till annan, och han är också heldrygt 40. Jag vet vad som väntar alltså. Tidiga morgnar med ryggskott och konstant gnällande.