2008-05-30

Kumulativt inlägg

Har ju inte skrivit på ett tag, så jag får väl samla ihop diverse grejor här..

Först vädret. Det är vad man kallar kalasväder hela tiden. Utan avbrott. Varenda växt dör. Gräsmattan är redan brun och det är bara Maj. Fan!

Inte verkar det bli 'bättre' heller. Aktuell prognos från Google bifogad härintill. Tjatigt.


Sedan brunnhelvetet. Det var inte alls bara lite fel på vår pump, utan det var helt enkelt för lite vatten i brunnen. Snabb fix genom att byta pump sålunda uteslutet. Blir väl till att hydraultrycka befintligt hål eller borra ett nytt. Fan igen!

Så till en av de sista dagarnas ljuspunkter. Igår när jag skulle hämta bilen på verkstan, så var det lite stökigt i en av de större korsningarna en bit bort. När jag väl kom fram till korsningen så stod en sån där wanna-be-farlig (eller helt enkelt faktiskt farlig) kille där med sin Harley som inte gick igång. Alls. Den farliga killen hade alla hojåkarattribut intill parodins gräns. Som vanligt så skall man tydligen se ut som en jävla disktrasa när man åker antingen hoj eller gammal amerikansk bil. Just denna figur såg precis ut som sinnebilden av sluskig motorcyklist. - Slitna, för små, jeans, jeansskjorta fylld med kraftig ölkagge som gjorde att skjortan pös ut åt alla håll, cowboyboots, skitfula solglasögon, diskhandduk virad runt huvudet (nä, ingen hjälm såklart. Det är ju otufft. Gissar att han hade läkarintyg på mjällproblem), och skägg & mustasch överallt på hela huvudet. Ja, ni fattar säkert. Farlig, cool kille helt enkelt..

Denna farliga, coola kille stod där och försökte kicka igång sin hoj allt vad han orkade till ingen som helst nytta. Den gick bara inte igång, och disktrasemannen blev bara svettigare och svettigare och rödare och rödare under skäggen och mustascherna. Historien är skojig redan där, men det bästa kom strax efteråt, när jag på andra sidan korsningen ser en MC-polis sitta och vänta lite lojt i solskenet med armbågarna på styret, lugnt tittandes på farliga killen..

Man liksom såg hur han tänkte, polisen... - "Jaja, lille vän.. - När du, om någonsin, får igång din jävla HD så står jag här och väntar på dig, och jäklans vad jag skall kolla ditt avgassystem och huruvida det är ok att du kör utan hjälm och varenda annan grej i världen, men ha föralldel ingen brådska, ty jag har hela dagen på mig och det är vackert väder ute.."

Man borde parkerat och kollat in fortsättningen..

4 kommentarer:

Mankan sa...

Tänk om han bara hade haft en japansk custom med elstart (som jag har...), så hade han sluppit bli skrattföremål i ditt roliga inlägg... ;-)

Fredrik sa...

Magnus: Gissar att farliga killens alla pengar gått åt till Jack Daniels & knogjärn, så servicen hade han väl inte råd med.. - Du har väl såklart både skinnställ, hjälm och ryggskena? I så fall inte roligt alls, nä. Bara vuxet och förnuftigt. Och visst - Elstart och pålitlig japansk maskin är ju inte dumt, fast du ser nog inte hälften så farlig ut heller..

Mankan sa...

Ja det är klart, knogjärn som blivit så himlans dyrt nu för tiden...;-) Visst serru, jag samlar vuxenpoäng med CE-godkända skyddskläder, ryggskydd och hjälm. Fast han kanske inte hade något att skydda innanför disktrasan på huvudet?

"R1" sa...

Jag passerade förbi efter dig tydligen för då höll en bergningsbil på med att lyfta upp hojen för att ogsera iväg den. "Tuffingen" var där men såg inte farlig ut just då! Skämdes kanske?