2008-04-24

När jag ändå kommenterar nyheter...

Läste häromdagen om den brasilianske prästen som skulle sätta nåt världsrekord genom att flyga fastsatt i 1000 ballonger, och sedan försvann..

Läste senare att dom hittade ballongerna med ingen präst.

Nu till min undran om huruvida den där prästen var riktigt klok i huvudet..:

  1. Varför i helskotta får man ens idén att segla iväg fastknuten i 1000 ballonger?
  2. Varför gör man det hyfsat nära havet?
  3. Och, framförallt, varför listar man inte ut hur man använder sin medtagna GPS förrän man redan är i totalnöd (jo, jag lyssnade på gubbens nödrop, som någon hade lagt upp på nätet).. Han sa ungefär (min fria tolkning): "Hjälp, hjälp, hjälp!! - Kan någon tala om hur man använder den häringa GPS-en, så att jag kan berätta var jag är"..

2 kommentarer:

Mankan sa...

Kan det vara så att han trodde sig ha tajtare kontakt med den skäggige gubben bland molnen? Kanske tänkte han sig en liten genväg till den allsmäktige?

Fredrik sa...

Möjligt... - Men varför då ta med GPS?