2007-10-11

Swiiish!

Fick en ny pryl igår. Så där i all hast bara.

Det var några trista uppsägningar på jobbet häromsistens, och några interntekniker fick tyvärr gå. En styck ny bärbar PC, som aldrig hann bli använd, blev liksom över då, och jag anmälde intresse för den lite smått förra veckan när jag var på kontoret.
Och... Huxflux igår blev den min. Gissar att PC-utdelaren P också var lite rädd för att den skulle hamna i händerna på nån säljtyp, och därmed tillbringa sina dagar med att köra Powerpoint och patiens i överljudsfart...?

Nåväl. Så blev det inte, och det är jag himla glad för.

Och det är här vi kommer till själva inläggets rubrik... - Jäklans, sån racer-PC!! - Jag tyckte i min enfald att min väldigt stationära HTPC med sin 2,13MHz Core2Duo och ett ATI X1300 var en snabb sak, men icke!

Det här lilla livet har en Core2Duo på 2,33MHz, 3GB RAM, 100GB disk (7200 varv/minut), ett ATI Mobility Fire V5250 med 256MB minne, DVD-brännare, WLAN, Bluetooth och en galet bra skärm.. Saknas bara Firewire...

I like - eller som hustrun skulle säga - Najs!

Inga kommentarer: