2007-10-06

RTFM

Har haft en ganska slö ensam dag idag. Frun är iväg och tittar på stenar och barnet leker med en häst som vanligt.

Bestämde mig förut för att göra nåt riktigt viktigt och verkligen ta tag i tangentbordsfrågan en gång för alla. Alltså, tangentbordet och fjärren till PC'n i vardagsrummet. Datorn har hela tiden varit dum i två avseenden. Dels har det inte gått att väcka den ur standby med fjärren, och dels har IR-mottagaren flippat ur lite då & då så att allting man trycker blir både trippelt och kvadrupelt. Skitsvårt att navigera alltså, om det blir fyrtioelva tryck när man trycker en gång på fjärren...

Jag gav mig sålunda ut på nätet i jakt på lösning. Läste forum efter forum efter forum, och landade till sist i manualen för mitt moderkort. Å där stod det ju!! Bygla om jumper den & den för att kunna väcka datorn med USB-grunkor... Mööööhhh!!

Jag gjorde som det stod, och nu funkar det finfint såklart....

Sensmoralen är alltså att läsa instruktioner.. Därav rubriken som helt enkelt betyder "Read The Fucking Manual". Sånt som jag alltid säger till 'mina' konsulter.. Där fick jag vad jag förtjänade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lite finare sagt så kan det ju faktiskt också betyda Read The Fine Manual... :-)

Fredrik sa...