2006-10-01

Söndagspyssel

Idag bestämde C att vi skulle flytta runt saker i lekrummet (hon kommer hävda att 'vi' bestämde, men hon var helt klart den drivande parten i det beslutet). Och, jo, det heter just lekrummet (eller 'spelhålan'), ty där står 'min' PC och barnens GameCube.

Garderober skulle hit. Skrivbord skulle dit. Och mitt i alltsammans fanns det mycket mödosamt dragna kablar och sladdar till routers, modem, printservrar och några saker till. Alltså är det inte särskilt 'bara' att möblera om, se. Två, tre timmar tog väl själva sladdflyttandet. Möbelflyttandet kanske tog tio minuter.
Nu är det mesta klart. Allt funkar som förut. Vi är med Internät igen, och det går att spela hög musik i min PC.

I övrigt känns det mest som att jag snutit mig idag (eller heter det snytit?)... Har ett slags förkylning som har stört mig några dagar. Dum variant som aldrig blir såpass dålig att C tycker synd om mig, utan en som bara jävlas med mig utan att jag får något på pluskontot. Alls.
Tycker nog att den antingen får försvinna nu, eller bli riktigt otäck.

Nä. Dags att bära en grej eller två till garaget. Blev några grejor 'över' när vi röjde i lekrummet, och så kan man ju inte ha det.

1 kommentar:

Ilskebyttan sa...

Det är inte snuva och ynkel som ger poäng på pluskontot. Det där har du fått om fotens baksida.