2006-10-19

Skummisar i läkarkläder

Har utkämpat ett ordkrig med djursjukhuset idag. Först medelst mail, och sedan medelst telefon.
Anledningen var, åtminstone till en början, att dom hade klantat till det en smula med en så kallad 'preliminärreglering' av fakturan. Regleringen innebär att dom borde ha dragit av den del som försäkringsbolaget skall stå för och låtit mig betala resten.
Nu var det inte riktigt så, utan de hade gjort ett par omöjliga, obegripliga matematiska grodor, och dessutom debiterat en röntgenundersökning (för sådär 1.300:-) som ingen bett om.

När jag väl kom hem med katt och barn, studerade jag alltså fakturan lite närmare, och insåg att inte ett endaste dugg var rätt. Skickade sålunda ett mail med mina klagomål, och förslag på rättelse, och trodde i min enfald att någon skulle svara.

Tre mail och ett drygt halvt dygn senare bestämde jag mig för att ringa och undra varför dom inte svarat. Beskedet var att dom inte kollar sina mail varje dag, och att den som skall kolla mail kommer imorgon. Jag var inte ett endaste dugg nöjd med det svaret, utan bad dom kolla mailen "NU!!"

Fick en stund senare ett besked i mitt mobilsvar att det skulle regleras genast, men siffrorna kändes konstiga, men ändå i någorlunda rätt härad.

Avslutade kriget för idag med att skicka nytt mail (ty siffertanten hos veterinären hade gått hem) med korrekta siffror, och skickade för säkerhets skull kopia till försäkringsbolaget så att dom inte fick fel belopp. - Att jag i och med det misstänkliggjorde kliniken för att på ren chans debitera icke beställda undersökningar kan dom gott ha. Inte ens bilverkstäder försöker sig på sånt längre.

Inga kommentarer: