2006-10-29

Liten summering


Sen sist har det faktiskt löst sig med Smådjursakuten och deras knasiga faktura. Pengar är återbetalda och en ny faktura med tillhörande korrekt kreditnota har skickats hit. Nu fattas bara reglering av dessa gentemot försäkringsbolaget.

Sen sist har också dottern fyllt tio år. Detta hände igår. Här.
Stor unge nu, den där.. - Just nu är den stora ungen med på sin sannolikt första fotbollsträning. Hoppas hon tycker det var kul.

Sen sist har jag också köpt nytt objektiv till nya kameran. Ett slags budgetval förvisso, men jag är helnöjd än så länge. Ett Sigma 55-200mm.
AF-motorn väsnas lite mer och är en smula långsammare än motsvarande från Canon, men vad gör det? Snabbare och tystare än vad jag behöver just nu är det hursomhelst. Skönt också att slippa trycka upp kameran i ansiktet på t ex djuren när dom gör nåt knasigt. Som Kasper på bifogad bild som är skitförbannad på piassavakvasten på verandan.

Har fått preliminärdatum för leverans av ny bil också. Verkar bli den 8:e November. Där snackar vi Prylus Generalis. Synd att man inte får byta bil oftare, för det är kul. Verkligen kul. Synd att inte C får göra det mer ofta, för hon gillade det ganska mycket den gången hon plockade ut sin tjänstebil.

Just nu ligger den förut, på piassavakvasten, så arga Kasper i mitt knä och är alldeles varm, mjuk och 'spinnig'. Synd att jag inte kan sitta kvar, men jag måste börja koka och steka lite. Familjen kommer hem snart och vill säkert äta...

Inga kommentarer: