2006-11-03

Regn i vardagsrummet och andra saker

Det har varit en intressant vecka. Började i måndags (som veckor ju brukar) med att barnet var här hemma, ty hon har höstlov.
Då och då under dagen kom de klassiska "jag har inget att göra".. Visade sig senare på kvällen att grannbarnet också hade varit hemma hela dagen. Trettio meter bort ungefär. Inget av barnen hade gjort minsta ansats att kolla om det andra barnet var hemma. Typiskt..

Senare på måndagskvällen/natten började det ymniga regnet utanför synas även på insidan av huset. Det droppade nämligen ner regn på parketten i vardagsrummet. Dåligt, dåligt, dåligt..
Jag, en ficklampa och en tub silikonmassa fick ge oss upp på taket i hällregnet och försöka täta lite runt skorstenen. Gick väl sådär, ty av de säkert tvåhundra gram silikon jag geggade ut, hamnade väl två tredjedelar på fingrarna, och ville inte loss.. Det blev i alla fall liiite tätare, tror jag. Plåtslagare är vidtalad, för att lösa det där mer permanent och professionellt.

Tisdag/onsdag åktes det till Linköping. Med barn.
Barnet var faktiskt mer tålmodigt och välartat än vad jag hade förväntat mig, och satt för det mesta ganska snällt och spelade på sitt DS medan jag fnattade runt på kontoret. Duktig unge!
Natten mellan tisdag och onsdag kom även vintern. Sådär kul, eftersom bilen fortfarande har sommardäck, och det är runt 30 mil hem. Gick bra, dock.


På prylfronten intet nytt sen sist. Gissningsvis kommer det en låda med HTPC-grejor på måndag eller tisdag, och det skall hämtas ny bil på onsdag, så jag får tåla mig lite.

Tills dess får man väl fylla i glappet mellan önskad verklighet och faktisk verklighet med glögg. För det har vi köpt. Alltid något...

2 kommentarer:

Unknown sa...

När får man smaka på glöggen?

Fredrik sa...

Glögg kan fås idag om man vill. Russin måste dock medtagas från grannhuset om det önskas förtäras. Här är russinen noll till antalet.