2006-11-26

Jävelskap x 2. Minst..

Jävelskap #1
Mina älsklingar, Smådjursakuten, har försökt ta betalt drygt dubbelt för katten Stefans sjukhusvända. Se tidigare inlägg.
Häromsistens kom det en försäkringsreglering från Agria. Jättemärkligt, eftersom jag inte hade skickat in något till dem...??!
Visade sig att veterinäruslingarna, å sin sida, hade skickat in kvitto på drygt 3.000:- till Agria trots att dom redan har fått betalt. - Skurkar är dom, utan tvekan.
Fick alltså reda ut alltihop (igen) med försäkringsbolaget. Dom kommer att kräva tillbaka dom där pengarna från veterinärerna, och rätt belopp kommer att regleras gentemot mig.

Jävelskap #2
Lämnade in bilen i torsdags för att få monterat telefonförberedelse och löstagbar dragkrok. Inget krångel där inte. Dom fixade en hyrbil, och på fredag eftermiddag hämtade jag bilen igen.
Kom hem och la märke till att dragkroken var 'framme', och eftersom jag tycker att det ser rent ut sagt för jävligt ut, beslöt jag mig för att gå ut och montera av den.
Ni kan säkert inte inse hur överjävlans förbannad jag blev när krokhelvetet var fast monterat!!
Yttermera var handsfreen INTE vad jag beställt heller. En rätt billig Nokia Bluetoothsats, som dessutom var osedvanligt illa monterad. Ingen integration med MMI (informationssystemet) alls.
Hållaren sitter så illa att den är i vägen så fort man skall sätta in eller ta ur nyckeln. Den skymmer dessutom intrumenten och sitter riktigt, riktigt slappt. Man är lite rädd för att den skall lossna när man sätter dit eller tar bort telefonen.

Har alltså skickat ett mail till herr bilsäljare och informerat honom om att hela jobbet måste göras om.
Ny dragkrok. Bortmontering av handsfreen. Byte av de delar som borrats hål i för montering av befintlig handsfree. Borttvättning av klister. Uppletande och beställning av ny handsfree, som motsvarar det jag beställt, samt montering av denna.

Det är i såna här lägen en bilsäljare får bekänna färg. Det kommer inte bli särskilt billigt för honom, men jag utgår från att han bara ordnar det utan knussel. Det tjänar han på i längden.

Inga kommentarer: