2006-11-20

Liten turné

Åkte hemifrån strax efter halv sex i morse. Direkt till Stockholm. Var där några timmar och flängde sedan ner till Linköping, där jag är nu. 70 mil. Sådär bara..

I Hufvudstaden fick jag mig några fina script och lite annat att ta hand om framöver. Känns som att jag har hamnat i fnutt & cirkumflexträsket. Kolla här:

parm='parm('$(echo $parm sed "s/ //g;s/'//g;s/$clazz/' '&/;s/-/'
'&/g;s//'&/;s/^'//;s/*/-g")')'


En 'sed' från helvetet, utan tvekan. INTE röra just den.. Då får jag skylla mig själv..
Lasse, som totat ihop raden ovan, var himla stolt över den. Tror jag det..
- Är det svårt att skriva, skall det vara svårt att läsa (gammalt IT-ordspråk).

2 kommentarer:

"R1" sa...

Fullständigt obegripligt för mig! Hehe.
En översättnig vore inte fel.

Fredrik sa...

Enkelt! Raden ser till att det blir enkelfnuttar (') runt alla uttryck i variabeln parm$ som börjar med ett streck (-).
Alltså. Om parm$="-Hej -Svejs" så ändras det magiskt till "'-Hej' '-Svejs'". Kul va?