2006-10-20

Skummisar - del 2

Så då var fallet med det felfakturerade veterinärbesöket avslutat. Hade precis ett samtal med tant Karin på veterinärkliniken.
Alla finansiella detaljer blev till slut precis som jag ville. Den icke beställda röntgenundersökningen dras av från fakturan och dom sätter in pengar på mitt konto.

Det som förvånar lite är exakt hur samtalet slutade.
Tydligen är det inte särskilt populärt att bestrida fakturor, och särskilt inte när man även ser till att försäkringsbolaget inte accepterar det felaktiga beloppet.
Tant Karin sa på slutet att "ja, jag tar väl bort dom posterna från fakturan, och så behöver du aldrig kontakta oss mer". Snipigt värre, eller hur? Och onödigt, eftersom det inte skulle falla mig in att anlita dom igen efter allt det här krånglet.

Man kan kanske tycka att dom borde ha en lite mer lågmäld inställning när det faktiskt var dom som hade gjort en massa fel. Men nix. Klagar man får man inte komma dit igen. Märkligt...

3 kommentarer:

"R1" sa...

Well done! Rätt skall vara rätt!

Hoppas Stefan mår bättre!

Fredrik sa...

Stefan är pigg, kelig och glad, men tassen är kass fortfarande. C föreslog sjukgymnastik.
Trots trebentheten hoppar han upp och ner på och från saker ganska obehindrat.

Anonym sa...

hej, kom in på din blogg av en slump, då jag sökte information om hur man besktrider en orimlig konstnad för vetrinärbesök för min katt. de påstår att jag anlände efter kl 9 på kvällen men jag var där 30 min tidigare, p.g.a detta får jag betala den dubbla avgiften på besöksavgiften. sedan så frågade de inte ens mig om jag ville ha ultraljud och sprutor m.m.. självklart ville jag det men de borde ha frågat först. så allt som allt gick det på över 4000 kr ( hade ej råd så fick återkomma idag med lånade pengar istället), för något som visade sig inte vara något större fel, men i telefon sa de att katten måste in direkt för hon kunde dö under natten.
hur gick du till väga för att bestrida?
om du har tid så får du gärna maila mig på: chica.eklund@hotmail.com