2008-03-30

Slut på veckan

Jahaja... Sen sist gäller:

Letnig/hittning av middag. - Åke flaxade och sa 'chicken'. Jag sa 'beef', och det som dök upp på bordet var sannolikt kyckling för Åke's del och högst säkert 'pork' för min del. - Gott var det hursomhelst, fast lite fel. - Åke hävdar envist att kinamat är himla gott, fast inte i Kina...

Sen dök Zhou Jun upp på hotellet. Han är en av de mycket fåtaliga teknikerna härbortigenom, och bor egentligen i Shanghai.. - Vi gick igenom nästa veckas plan och det känns rätt ok, faktiskt..

Just exakt precis nu känns det som att jag är skittrött. TV:n har gåtts igenom och när jag zappat ca 45 kanaler så visar det sig att det finns exakt noll engelskspråkiga dylika. Alla är på kinesiska, och vissa har dessutom kinesisk text ovanpå.. - Skitbra! - Jag har under zappandet lyckats hitta inte mindre än tre stycken dedikerade Samurai-film-kanaler. Inte illa, eller just precis vad det är... - Illa alltså.

Och C...- Saknar dig såklart! - Du skulle fethata Shenzhen. Total oreda och luktar rätt äckligt...

Däremot har jag blivit ombedd att 'relocate':a till Singapore (=ordning) både en, två och tre gånger.. - Kanske skall vi ta ungarna dit några år? - Säkert poppis hos barnens andra föräldrar, även om de små barnen säkert skulle ha allt att vinna egentligen...

Nä just det..! - Vi skall bygga hönshus å grejor, så flytt till Singapore är ju otänkbart...

1 kommentar:

"R1" sa...

Låter som att V skulle åka dit och se verkligheten - bara för att få perspektiv till livet. Tag mycket kort så får du visa oss härhemma!