2008-03-30

Fortfarande vid liv

Jag och Herr Kollega har varit ute på en tretimmars promenad nu. - Jag gissar att jag fått i mig mer skit än jag lyckats med hittills under mina snart fyrtio levnadsår.. Sikten är uppskattningsvis 1000 meter, och det är inte precis dimma som är i luften.

Annars är det mest knasigt överallt. Det finns inte ordning och reda ens om man letar jättehårt, utan bara olika grader av kaos, fast å andra sidan kanske det är oss västerlänningar det är fel på. Jag menar, säkert hälften av världens befolkning faktiskt lever och verkar i sån här oreda (eller värre), från vaggan till graven. - Jösses vad bra vi har det hemma och vad lite vi förstår...

Nu ser det kanske lite negativt ut i mina sista blogginlägg, och visst, det är rätt grisigt här, men jag skulle inte vilja ha resan hit ogjord. Den ger lite bra perspektiv på saker och ting...

Inga kommentarer: