2007-06-15

Synnerligen bra...

..är det just nu.

Märkligt? - Javisst, men ibland så... - Låt mig rabbla upp lite anledningar..:

  • En bortsprungen PC hittades. - Vi hade ju kurs förra veckan i Stockholm, och där hade vi tio lånemaskiner av nyaste, svindyraste snitt, och endast nio lämnades tillbaka efter kursens slut. Givetvis blev jag & Mats, som höll större delen av kursen 'ansvariga', trots att vi egentligen inte hade något formellt ansvar för dom där maskinerna alls. - Hursomhelst så visade det sig att en av kursdeltagarna hade fått med sig en extra hem, så då var det löst. Ingen kommer att sno våra nästa löner. Bra!
  • En kund, som vi hållit på att laga sedan Oktober, hade ett 'volymtest' idag (igen, för femtielfte gången i ordningen) och allt gick otäckt bra. Syntes knappt i servrarna att dom körde, fastän det var förhållandevis jättemånga användare. Senare, när vi analyserade datat, visade det sig att det faktiskt var dubbelt så många användare än vi först trodde. Kalasbra!
  • Samma kund undrade om en offert på en server var lämplig. Denna lilla 8-processors server skulle kosta ca £10.000 + kanske £25.000 till i licenser. Vi sa att "visst är det en himla bra maskin, men ni behöver den inte. Behåll den ni har." - Bemärk att vi arbetar på en R&D-avdelning, och det händer liksom inte att R&D någonsin säger att en maskin är för stor. Detta hände dock idag. Och helt utan tvekan dessutom.
  • Det är sol ute. Och varmt, fast inte FÖR varmt.
  • Det är fredag.
  • Snart kommer hustrun hem från After Work.

Näpp. Dags för snacks och en öl på verandan. Stackars mig.

3 kommentarer:

"R1" sa...

Verkade som att regnbågen drog över ert boningshus också innan den träffade garaget. Grattis till en bra fredag :)

Mankan sa...

Låter förträffligt! Det är inte så att du spelat på Lotto också? ;-) Själv har jag grävt ett halvmeters hål idag...förklaringen finns på min blogg...

Fredrik sa...

Magnus: Glömde helt att spela lotto.. Dumt av mig, utan tvekan..