2007-04-20

Konstig fredag..

Den började precis som vanligt....

Sen blev det lite ovanligt.. En massa planerande och packande och annat pysslande. - Lilla svåger skall nämligen gifta sig imorgon, och vi måste åka aptidigt imorgon för att hinna dit i tid.
Till råga på allt skall även brudgummens pappa, plastmamma och faster hämtas på flygplatsen nu ikväll, ty dom har varit i Tunisien och solbadat (och möjligen/troligen letat billig whisky). - Detta hämtande görs i detta nu av frun.

Gissar att det kommer att sovas ganska tidigt idag, eller åtminstone så tidigt som är möjligt, med tanke på att C inte ens är hemma från Landvetter än.

Har förresten fått MSDN-konto idag. Det innebär i mitt fall att jag kan labba i stort sett hur mycket jag vill med Microsoftgrunkor. - Faktum är att jag får ladda hem, beställa nycklar och köra precis vad fanken jag vill från hela Microsofts produktkatalog.. - Rätt OK, med tanke på att jag bara bad om att få några Vistanycklar..? - Ibland blir det till och med bättre än man tänkt sig... ..för ovanlighetens skull.

Maten idag var också konstig. Jättegod grillad kycklingfilé med OSTTORTELLINI(!!?)... Jo. Vi hade inga bra tillbehör till kycklingen så vi tog det som var minst sämst i lådan.. Kanske kan man resonera som när man har en fot i kokande vatten och en fot i iskallt vatten..? Att det i genomsnitt är ganska lagom varmt, eller i just det här fallet ganska lagom gott?? Vet inte riktigt, men det dög, liksom..

Har dessutom bestämt att ena barnet skall få ta över min (jobbets) gamla telefon.. Hon, barnet, har bestämt sig för att en telefon MÅSTE ha kamera (möjligen för att hon tappat sin ordinarie digitalkamera i backen), alldeles oavsett hur sunkigt det oftast är med mobilkameror, och antar att hon bara MÅSTE kunna MMS:a också.. Tjejen är mobiloperatörernas drömkund, utan tvekan... - Nåja.. Hon kommer att 'få' min gamla 6230i imorgon. Hoppas att 1,2Mpix kamera, blåtand, mediaspelare, 512 MB extra minne, GPRS, etc, etc duger för unga fröken..

Inga kommentarer: